16 July 2011

Kemanisan Cinta.


Cinta adalah Cinta.
Cinta tak bisa diungkapkan dengan kata-kata
Cinta tak bisa dilihat dengan mata
Dan Cinta juga tak bisa dijual
apalagi di jual beli.
Cinta adalah Cinta
suatu anugrah terindah yg Allah berikan
Cintailah Cintamu

Kau bertanya…
Apakah aku pernah terlintas dalam fikiranmu..?
“Tidak”

Apakah kau menyukaiku..?
“Tidak terlalu”

Apakah kau menginginkan ku..?
“Tidak”

Akankah kau menangis jika aku pergi..?
“Tidak”

Akankah kau hidup untukku..?
“Tidak”

Pilih aku atau pun hidupmu?
“Hidupku”

 Dan aku Berkata..

“Alasan kau tidak pernah terlintas dalam fikiranku adalah kerana kau selalu ada dalam fikiranku”

“Alasan Mengapa aku tidak suka kamu kerana aku jauh lebih mencintaimu”

“Alasan mengapa aku tidak menginginkanmu kerana aku butuh kamu”

“Alasan mengapa aku tidak akan menangis jika kau pergi kerana aku akan mati jika kau pergi”

“Alasan aku tidak hidup untukmu kerana aku akan mati untukmu”

“Alasan aku tidak akan melakukan sesuatu untukmu kerana aku akan melakukan segalanya untukmu”

“Dan alasan aku memilih hidupku kerana kau adalah hidupku”

by: pery cantiq

20 komen:

putra suki said... [Reply]

Cinta itu Sungguh Luar biasa.. hee. :)

dkna said... [Reply]

cinta hadir tanpa disedari dan akan terasa kehadiran cinta apabila kehilanganya

putra suki said... [Reply]

Cinta itu dtg dan pergi seperti angin. huhu.

Anyyss Shuhaimi said... [Reply]

seindah-indah cinta adalah cinta kerana Allah

putra suki said... [Reply]

Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. dan Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya. :)

wan9 said... [Reply]

ya sokong 100%.. ^ ^

putra suki said... [Reply]

Thanks wan, sy pun sokong. hihihi.

cucu umie said... [Reply]

cinta yang utama adlh cinta seorang hamba kepada Allah.. tidak akan goyah cinta seorng itu atas dasar semata2 kerana Allah..

putra suki said... [Reply]

InsyaAllah.. Cinta pda pencipta adlah lebih indah dri pda cinta sesma manusia.. ;)

akhmal ariff kepal said... [Reply]

macam mohabbaten lah kan?
tp mohabbaten uh kat perempuan. lalala

putra suki said... [Reply]

kat laki plak x de ye? huhu.

akhmal ariff kepal said... [Reply]

hahaha. same lah tuh kan? laki dgn pempuan. hahaha

syiela said... [Reply]

setuju2... tanpa cinta hidup x bermakna

putra suki said... [Reply]

tanpa cinta juga hidup jadi sunyi dan sepi. ehe. :)

Caythrine Amanda said... [Reply]

ouh cinta.... :)

putra suki said... [Reply]

oh bunga.. haha. :D

Along Usop said... [Reply]

boleh pergi jaoh ni.. :)

wlopun ada pengulangan isi pada ayat.. ;p

putra suki said... [Reply]

yup. boleh pergi ke langit. hihi. :p

Sya said... [Reply]

^-^ like this post

putra suki said... [Reply]

Tq sya.. :D