kuis

 
hai, Selamat Menjawab Quiz disini ya.. Dan Untuk Ketahui Jawapannya Sila  Hilight  Pada Ruangan Kosong Yang Telah disediakan.. Selamat Mencuba...
http://www.emocutez.com

1) Mi apakah yang boleh di makan dengan ais?
Jawapannya (Milo Ais)

2) Bas apakah yang sangat pandai?
Jawapannya (Bas Sekolah)

3) Mana lagi tua, motosikal ke kereta?
Jawapannya (Motosikal.. Sebab dia pakai tongkat)

4) Bagaimana nak bezakan ikan betina dengan ikan jantan?
Jawapannya (Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, 
                        mana ada perempuan nama BAKAR)

5) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk?
Jawapannya (Masukkan benang dalam jarum)

6) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki?
Jawapannya (Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia akan jatuh sebab tulah 
                        dia angkat sebelah je)

7) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
Jawapannya (Kambing BinAtang)

8) Air apakah yang paling berani?
Jawapannya (Air Terjun.. Sebab dia berani terjun)

9) Binatang apakah yang bertelur dan beranak?
Jawapannya (Siput Babi, Sebab siput bertelur dan babi beranak)

10) Sungai apakah yang paling berat?
Jawapannya (Sungai Besi)

11) Pokok apakah yang baik hati?
Jawapannya (Pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia)

12) kasut apa yang paling keras?
Jawapannya (Kasut Bata)

13) Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir 
       terlanggarseekor katak. apakah yang akan turun dahulu selepas
       pemandu itu berhenti?
Jawapannya (Meter Bas)

14) Antara huruf A hingga Z, banyak-banyak huruf tu.. 
       yang manakah huruf yang boleh kahwin?
Jawapannya (Huruf I dan U)

15) Kain apa yang paling berat di dunia?
Jawapannya (Kain songket cap gajah duduk)

16) Soalan matematik, 2 apek tolak 1 nyonya jadi apa?
Jawapannya (Jatuh la nyonya tu)

17) Ibu satu, anak beribu, apa dia?
Jawapannya (Penyapu)

18) Kalau 1 + 1 = 2, jawapan lain dia apa?
Jawapannya (Jawapan lainnya salah la)

19) Ibunya di urut, dan anaknya di pijak?
Jawapannya (Tangga)

20) Pokok apakan bila manusia nampak dia akan lari?
Jawapannya (Pokok nak tumbang)

21) Lagu apa yang semua orang di dunia ini boleh nyanyikannya?
Jawapannya (Lagu Happy Birthday)

22) Sungai apakah yang tiada air?
Jawapannya (Sungai di dalam peta)

23) Ikan apakah yang mempunyai ketiak?
Jawapannya (Ikan duyung)

24) Pintu apa walau 10 orang tolak tetap tidak boleh di buka?
Jawapannya (Pintu yang ada tulis 'TARIK')

25) Saya ada 3 kepala, 4 tangan dan 3 kaki.. Siapakah saya?
Jawapannya (Pembohong)

26) Apadia jauh di mata dan dekat di hati?
Jawapannya (Usus)

27) Nak mencari sikit punya susah, bila dah dapat di buang.. Apa bendanya?
Jawapannya (Tahi Hidung)

28) Apa persamaan kain jemuran dengan telefon?
Jawapannya (Dua-dua kalau dah kring boleh di angkat)

29) Apadia bila masuk segi tiga dan bila keluar bergulung-gulung?
Jawapannya (Seluar dalam)

30) Masa dia hidup kita menyanyi, dan masa dia mati kita tepuk tangan?
Jawapannya (Lilin masa sambut hari jadi)

31) Scorpion kaler apa?
Jawapannya (Kala Jengking)

32) Kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan.
Jawapannya (Kuih Donut)

33) Kuih apa ada bawang besar ditengah-tengah?
Jawapannya (Kuih salah sesepi)

34) Lembu apakah yang orang suka cari?
Jawapannya (Lembu yang hilang, sebab kalau tak hilang orang tak cari)

35) Kotak apa yang tak boleh diankat?
Jawapannya (Kotak penalti)

36) Cecair apakah yang menjadi beku apa bila dipanaskan?
Jawapannya (Telur)

37) Singa apa yang tak makan daging?
Jawapannya (Singapura)

38) Burung apakah yang paling penyayang?
Jawapannya (Burung belatuk... sebab dia bela atuk)

39) Buah apakah yang tidak bertangkai?
Jawapannya (Buah Melaka)

40) Daun apakah yang tidak bertangkai
Jawapannya (Daun Terup)

41) Binatang apa tidak berkaki?
Jawapannya (Ular)

42) Bintang apakah yang hidup di laut?
Jawapannya (Tapak Sulaiman)

43) Binatang apakah yang paling kaya didunia?
Jawapannya (Beruang, sebab binatang ni ber wang)

44) Ikan apakah yang separuh jawa dan separuh inggeris?
Jawapannya (Ikan Belukang kerana "Blue" adalah perkataan inggeris,
                        "Kang" adalah perkataan Jawa)

45) Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?
Jawapannya (Bahrain kerana bah tu banjir, 'rain' tu hujan)

46) Katak apa yang boleh menyuruh orang?
Jawapannya (KATAKan padaku)

47) Kera apa yang tinggal di istana?
Jawapannya (KERAbat diraja)

48) Kopi apa yang sungguh menyusahkan?
Jawapannya (KOPIkir sendirilah)

49) Apa Arti Peribahasa "Sambil Menyelam Minum Air"?
Jawapannya (Tenggelam)

50) Apa bahasa cinanya "selesai makan"?
Jawapannya (Sudah KEN YANG)

51) Apa orang islam arab kata jika: 1- Seorang pekerja jatuh bangunan 
       lalu mati. 2- Seorang wanita berlari keliling padang tanpa seurat benang.
       3- Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan.
Jawapannya (Mereka akan kata. 1-Inna lillahi wa ina ilahi roo jiuun. 
                        2- Astaghfirullah hal azim. 3- Alhamdulillah)

52) Cuba teka apa bahasa cina-nya "orang yang cari ikan di laut"?
Jawapannya (MAN CHING)

53) Apa dia, Ditembak ke lantai kena hidung?
Jawapannya (Orang kentut)

54) Apa yang diiring bukan raja, ditanam bukan tanaman?
Jawapannya (Orang mati nak dikubur)

55) Apa benda, berkaki satu bemata tiga?
Jawapannya (Lampu Trafik)

56) Apa yang masuknya keras keluarnya lembik?
Jawapannya (Terung direbus)

57) Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri
      yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah perkara itu?
Jawapannya (Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat
                       gelaran Dato, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Datin, suami
                       tidak mendapat sama)

58) Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan
       bila tua pula berkaki 3?
Jawapannya (Manusia! Semasa kecil merangkak, bila besar berjalan dengan dua
                       kaki dan bila tua bertongkat)

59) Seorang lelaki memakai pakaian serba hitam, seluar hitam, kasut hitam,
       sarung kaki hitam, sarung tangan hitam, dan kacamata hitam. Ia berjalan
       di sebuah lorong hitam. Seluruh lampu di lorong itu padam. Kemudian,
       sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam
       meluncur memasuki lorong. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan
       berhenti. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki
       serba hitam itu?
Jawapannya (Waktu itu adalah siang hari bukannya malam)

60) Apa dia, Kalau kita guna kita buang, kalau tak guna kita simpan?
Jawapannya (Jala)

70) Ada 3 biji limau kemudian di bahagi kepada 3 bahagian.. lepas tu di bagi
      pulak pada 3 orang.. berapa seorang dapat?
Jawapannya (Sebiji sorang sebab limaukan 3 biji)

71) Benda apa kalau naik tak turun dah?
Jawapannya (Umur)

72) Air apa yang kita bawa tak berat?
Jawapannya (Air Sembahyang)

73) Apakah dia "rumah di bawah, tiang di atas"?
Jawapannya (Kubur)

74) Kulit bertemu kulit, bulu bertemu bulu, makin rapat makin sedap?
Jawapannya (Mata mengantok nak tidur)

75) Kalau kotor tak dapat dicuci, kalau koyak tak dapat di jahit
Jawapannya (Kertas)

76) Bila ditarik, yang di atas gembira dan yang di bawah pasti merana?
Jawapannya (Pengail yang dapat ikan)

77) Ada satu benda, kita berdiri dia baring, kita baring dia berdiri tapi bila kita
       jalan dia pun ikut sama.
Jawapannya (Tapak kaki kita)

78) Bila dipegang, ia mati, bila dilepas, ia hidup, dibiar-biar, akhirnya mati?
Jawapannya (Gasing)

79) Tulang seperti ikan, jinjang seperti zirafah. Kadang di atas, kadang di
       bawah. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan, kurang
       pendengaran?
Jawapannya (Antena TV. Kadang orang pasang kat atas bumbung, kadang pacak
                       jer kat tanah, kalau kedudukan tak betul, gambar pun kabur, suara
                       pun tak ada)

80) Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu
       bedak, aku pun terjun ke dalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai
       mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku?
Jawapannya (Pisang Goring)

81) Badannya keras tapi kurus, tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam?
Jawapannya (Anak Mancis)

82) Pembuatnya tidak mahu guna, pembelinya tidak menggunakannya dan
      penggunanya tidak nampaknya?
Jawapannya (Keranda)

83) Di dalam Dunia ni, dialah yang paling pendek dan panjang, di dalam dunia
      ni dialah yang lembab dan pantas, tanpa dia semua kita buat tak jadi?
Jawapannya (Masa)

84) Ada kaki tak berpeha, ada muka tak berkepala?
Jawapannya (Meja)

85) Apa perbezaan jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi?
Jawapannya (Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu
                        baru naik)

86) Apa perbezaan antara orang perempuan dengan angkasawan perempuan?
Jawapannya (Perempuan - Datang Bulan, Angkasawan Perempuan - Datang ke 
                        bulan)

87) Apa persamaan Presiden Bush dengan Saddam Hussein?
Jawapannya (Dua-dua tak kenal siapa saya)

88) Apa pebezaan di antara sekretari baik dengan sekretari kurang baik?
Jawapannya (Sekretari baik; "Selamat pagi tuan", 
                        Sekretari kurang baik; "Dah pagi ni tuan'')

89) Apa perbezaan seluar pelarut dengan balon gas?
Jawapannya (Kalau Balon gas, lepas talinya, belon naik ke atas, seluar pelarut,
                        lepas talinya, seluar turun ke bawah)

90) Apa perbezaan lampu stadium dengan lampu bilik?
Jawapannya (Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, 
                        tapi kalau lampu bilik ada 'game'  dia padam)

91) Menyalak bukannya anjing, mengiau bukannya kucing, 
       berkokok bukannya ayam, terbang bukannya burung, 
       mengembik bukannya kambing.. Binatang apakah itu?
Jawapannya (Binatang ajaib)

92) Macam mana nak masukkan Gajah dalam peti sejuk?
Jawapannya (buka peti sejuk, masukkan Gajah lepas tu tutup)
                  
93) Macam mana nak masukkan Rusa dalam peti sejuk?
Jawapannya (Buka peti sejuk, keluarkan Gajah, masukkan Rusa dan tutup peti
                        sejuk)

94) Kalau seluruh hutan terbakar dan semua binatang mati kecuali seekor,
      agak-agak binatang apakah itu?
Jawapannya (Rusa, sebab dia masih dalam peti sejuk)

95) Kalau kucing naik moto, manusia naik apa?
Jawapannya (Heran)

96) Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak?
Jawapannya (PATAH BALIK. pasal titi tu dah patah)

97) Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin 
       itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada 
       semua stokin tersebut?
Jawapannya (Stokin tu basah)

98) Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. 
       Bila ku toleh ke belakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa?
Jawapannya (Aku berjalan secara mengundur)

99) Seekor lembu menghadap utara, kemudian pusing ke kanan 180 darjah, 
       kemudian 270 darjah ke kiri. Ke arah mana lembu itu menghadap sekarang?
Jawapannya (Ke bawah. Ia masih tetap menghadap ke bawah dan memakan
                        rumput)

100) Bila loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu?
Jawapannya (meter)

101) Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup?
Jawapannya (Kalau matanya yang ditutup, dia tak dapat melihat)

102) Kenapa mayat dibungkus dengan kain putih?
Jawapannya (Kalau dibungkus dengan kain hitam, siapa takut)

103) Ekor siapa lagi panjang, ekor tikus atau ekor kuda?
Jawapannya (Panjang ekor tikus, karana tikus kalau berjalan ekornya
                      menyentuh tanah)

104) Lampu apa yang kalau dipecahkan keluar orangnya?
Jawapannya (Lampu jiran tetangga kita. Cubalah pecahkan, nanti akan keluar 
                       orangnya)

105) Kalau ditutup dia akan mengintai, tapi kalau dibuka dia 
         akan marah marah?
Jawapannya (Orang naik beca semasa hujan)

106) Mengapa guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, 
        sedangkan profesor dibahagian depan?
Jawapannya (Kerana guru sejarah memikirkan masa lampau, dan profesor
                       pula memikirkan untuk masa depan)

107) Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam?
Jawapannya (Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia
                       atau tikus)

108) Kenapa kecantikan lebih penting bagi seorang perempuan dibandingkan 
        dengan kepintarannya?
Jawapannya (Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya lebih banyak dibandingkan 
                       lelaki yang buta)

109) Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, dan kalau kura-kura panjat
         pokok nampak apa?
Jawapannya (Nampak pembohongnya, Sebab kura-kura mana boleh panjat 
                       pokok)

110) Apakah yang berada diantara langit dan bumi?
Jawapannya (Mungkin ada banyak jawapan, tapi kat sini jawapan yang 
                       dikehendaki adalah "dan")

111) Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa?
Jawapannya (Buang tebiat)

112) Batang apa berlubang-lubang, Tirus di atas di bawah Kembang, 
        Terkadang tegak terkadang tumbang, celaka benar kalau ditebang.
Jawapannya (Batang hidung)

113) Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu 
        getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah 
        pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa 
        tumbuh dulu?
Jawapannya (Dua-dua tak tumbuh, sebab dia tanam separuh je)

114) Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami 
        dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih 
        timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa?
Jawapannya (Sebab anak dia tu perempuan)

115) Kalau kancil dengan rusa berlaga, siapa yang akan mati?
Jawapannya (Pemandunya lah yang mati. kalau kereta kancil dengan rusa 
                        berlanggar... mati lah orang tu, kan-kan?)

116) Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. kalau makan tak pulak?
Jawapannya (Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh)

117) Zaman jepun dulu, kalau askar jepun jumpa lalaki hemsem, mesti kena 
        pancung. Ditakdirkanlah awak hidup zaman jepun, dan kebetulan satu 
        hari tu anda terserempak dengan askar jepun dari jauh. Apa yang anda 
        buat untuk menyelamatkan diri?
Jawapannya (Buat selamba je laa.. apa kau ingat kau hensem sangat ke?)

118) Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?
Jawapannya (Kerana yang menciptanya orang jepun. Kalau arab yang cipta 
                       mungkin namanya YAMAHMUD)

119) Apa perbezaan antara orang kurus dan orang gemuk?
Jawapannya (Orang gemuk makan tempat, orang kurus makan hati)

120) Haiwan apakah yang paling tidak sopan?
Jawapanmya (Kutu, kerana sering memijak-mijak kepala orang)

121) Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar?
Jawapannya (Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh)

122) Ada sebuah laut besar, dekat laut ada kapal besar, dalam kapal besar 
         ada rumah besar, dalam rumah besar ada orang besar, antara bebanyak
         ni apa yang paling besar?
Jawapannya (Orang tu la penipu besar, mana ada rumah dalam kapal)

123) Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon?
Jawapannya (Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali 
                       jalan oleh TELEKOM)

124) 10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. 
         6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah, namun 4 ekor burung 
         telah jatuh ke bumi. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi?
Jawapannya (Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan 
                       menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa)

125) Apa kita buat sebelum turun dari perahu?
Jawapannya (Kita naik perahu la dulu, macam mana nak turun kalau tak naik 
                       dulu)

126) Ikan apa yang ada ketiak?
Jawapannya (Taukea ikan)

127) Apa yang dipegang lembik dipukul keras?
Jawapannya (Tahi ayam melekat kat tiang lampu)

128) Kenapa anjing jinak suka goyang ekor?
Jawapannya (Kalau goyang punggong nanti orang kata macam Inul (Dangdut)
                  
129) Kenapa ikan Yu takut dengan ikan lumba-lumba?)
Jawapannya (Sebab ikan lumba-lumba suka bawak geng. Kalau lawan satu  
                       sama satu, belum tehu lagi dapat menang)

130) Kalau Haiwan dan Serangga boleh sekolah, siapa yang selalu lewat ke 
        sekolah?
Jawapannya (Ulat Gonggok, sebab dia banyak kaki lambat nak pakai kasut 
                      sekolah)

131) Kenapa dalam film Hulk, bila hero bertukar jadi Hulk, badan dia terus 
        membesar tapi baju dia je yang koyak seluar tidak?
Jawapannya (Kalau seluar yang koyak tajut jadi film Blue pulak)

132) Binatang apa, kaki macam gajah tapi bukan gajah, telinga macam gajah 
         tapi bukan gajah, badan macam gajah tapi bukan gajah, ada belalai 
         macam gajah tapi bukan gajah?
Jawapannya (Anak Gajah)

133) Ada 20 ekor babi di dalam sebuah lori, dalam perjalanan ke pusat 
        penyembelihan, lori pergi ke stesen minyak… dua ekor babi tak tahan bau 
       diesel lalu melompat… seterusnya… lori itu berhenti di lampu isyarat… 
       seekor babi melompat kerana tidak sabar menunggu… dan di Simpang 
       Tiga… seekor babi terasa amat panik lalu melompat… berapa ekor babi 
       yang tinggal?
Jawapannya (20 ekor jugak pasai dia lompat dalam lori aje (Di Malaysia kan 
                       babi kena bawak dalam sangkar)

134) Babi dan beruk ada seorang kawan iaitu tarzan, apabila tarzan mandi 
        kenapa babi dan beruk gelak?
Jawapannya (Sebab ekor babi dan beruk kat belakang, ‘ekor’ tarzan kat depan.
                      pendek pulak tu)

135) Apakah binatang yang boleh terbang, memanjat pokok dan berenang 
        dalam air?
Jawapannya (Ada banyak jawapan tapi yang pasti mesti 3 binatang bukan 1. 
                       Burung, Monyet dan Ikan)

136) Kenapa apabila monyet makan, ia suka simpan di pipi?
Jawapannya (Saya tak tahu sebab saya bukan monyet, sapa yang jawap tu
                      paham-paham la)

137) Tukang apa yang kalau dipanggil, dia menjenguk ke atas?
Jawapannya (Tukang gali kubur)

138) Apa yang waktu malam dia hidup siang dia mati?
Jawapannya (Drakula)

139) Sebuah bas membawa 30 orang penumpang. Tiba-tiba berlaku satu
         kemalangan, semua penumpang dan driver bas mati. Apa yang
         masihhidup?
Jawapannya (Lesen memandu, Roadtax dan insurent Driver Bas tu)

140 Kereta berhenti tarik Handbrek, Kuda Berhenti Tarik Apa?
Jawapannya (Tarik nafas sebab penat belari)

141 Kenapa Pontianak berambut panjang?
Jawapannya (Sebab dia selalu keluar tengah malam dan tengah malam kedai 
                      Gunting dah pun tutup)

142 Apa kucing selalu ada, tapi gajah tak mungkin ada?
Jawapannya (Anak kucing)

143) Katak apa yang boleh melompat lebih tinggi dari Bangunan Berkembar 
        Petronas?
Jawapannya (Petronas tak boleh Semua katak. sebab Bangunan melompat)

144) Bibir bertemu bibir, tangan meraba raba mencari lubang sehingga 
        menimbulkan keasyikan?
Jawapannya (Orang main seruling)

145) Di laut merah terdapat banyak ikan jerung, kerana?
Jawapannya (Kerana itu janganlah kau berenang di sana)

146) Apa beza kacang panjang dengan seluar panjang?
Jawapannya (Kacang panjang bila dipotong namanya tetap kancang panjang, 
                      tapi seluar panjang bila dipotong jadi seluar pendek)

147) Katak apa yang dilanggar kereta tapi masih tak mati?
Jawapannya (Katak panjang umur)

148) Ada 3 orang yang memakai payung - orang pertama gemuk, orang kedua 
        kurus, orang ketiga pendek. siapa yang basah?
Jawapannya (Tak ada sapa yang basah sebab tak hujan pun)

149) Nenek siapa yang larinya melompat-lompat?
Jawapannya (Nenek si Kangaroo)

150) Ayam apa yang boleh bertelur di gunung, di gua, dan di dalam hutan?
Jawapannya (Ayam betina)

151) Kereta apa yang tidak boleh dicat?
Jawapannya (Kereta yang hilang)

152) Kuda apa yang boleh lihat anda, tapi anda tak boleh lihat kuda itu?
Jawapannya (Kuda yang tengah sembunyi)

153) Lipas apa yang kepalanya di kaki, badan-nya di kaki, sesungutnya pun di 
        kaki?
Jawapannya (Lipas kena pijak)

154) Ikan apa yang banyak di laut?
Jawapannya (Ikan yang basah)

155) Kenapa kentut kau lebih kuat bunyinya daripada kentut aku?
Jawapannya (Sebab kau kentut kat Microphone)

156) Berapakah jauhnya planet Pluto dari matahari?
Jawapannya (Tersangatlah jauhnya)

157) Apa dia, ayam di luar, ikan di dalam?
Jawapannya (Ikan sardin cap ayam)

158) Apa dia, bila kecik dia hitam, bila besar jadi putih?
Jawapannya (Michael Jackson)

159) Kenapa hidung lembu sentiasa berair?
Jawapannya (Lembu tak tahu nak kesat hidungnya dengan tisu)

160) Bom apakah yang tak pernah meletup?
Jawapannya (Bomba ataupun kuih bom)

171) Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta?
Jawapannya (Teksi)

172) Kenapa orang bercinta suka meraba raba?
Jawapannya (Kerana cinta itu buta)

173) Apa sebab utama perceraian?
Jawapannya (Perkawinan)

174) Binatang apa power Karate?
Jawapannya (Kuda belang. cuba kira berapa "black belt" dia ada)

175) Saya ada 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki. siapakah saya?
Jawapannya (Pembohong)

176) Gajah terbang dengan apa?
Jawapannya (Dengan susah payah)

177) Apa dia Berwarna hitam, montok, terbelah di tengahnya?
Jawapannya (Tahi kerbau dilanggar Motosikal)

178) Kalau terjun dari KLCC apa yang pecah?
Jawapannya (Pecah Rekod)


Entri Popular