16 July 2011

Selepas kita mati, apa akan jadi pada akaun Facebook kita? (Renungan)

Mari kita renung-renungkan bersama fikir-fikirkan bersama jika satu hari nanti kita mati, akaun facebook ini hanya kita yang tahu password, hanya kita yang boleh access..   dan selepas kita mati.. apa yang jadi pada akaun
fb kita? mungkin ada yang akan ucapkan takziah mungkin ada yang selalu menjenguk bagi mengubat rindu tetapi.. sedarkah kita gambar-gambar kita.. akan terus membuatkan kita terseksa di alam kubur? gambar-gambar yang tidak ditutupi aurat dengan sempurna macam mana nanti?
lelaki ajnabi terus-terusan tengok dalam masa yang sama, tiada siapa yang boleh deletekan gambar kita.. walau sudah bertahun-tahun kita mati, gambar itu terus ada.. saham dosa terus meningkat..   macam mana? pernah terfikir tak? tudung singkat yang dipakai tu, akan selamatkan kita dalam kubur nanti? legging dan jeans ketat, boleh selamatkan kita? baju yang membalut aurat itu, bagaimana?   mungkin kini kita masih merasa tak sabar nak berkongsi cerita dengan gambar-gambar yang cantik tempat-tempat yang kita dah lawati di muka bumiNya tapi di akhirnya nanti.. semua itu tidak akan membawa erti semuanya hanya tinggal kenangan bagi yang masih hidup di alam kubur, semua itu tidak sedikit pun boleh menyelamatkan kita..
cuba kita renung-renungkan, saham dosa yang terus meningkat walau setelah ketiadaan kita di muka bumi sehingga hari akhirat   tutupilah auratmu sebelum auratmu ditutupkan peliharalah dirimu sebelum dirimu dikapankan~   jagalah maruah diri sebagai seorang muslimah mati itu pasti persiapkan diri untuk mati itu perlu..
Semoga Allah redha dengan perkongsian ini amin~   renung-renungkan dan selamat beramal :)  
P/s: Sebar-sebarkan. Semoga Bermanfaat.
Sumber : layar minda.

23 komen:

SweetLikeWhat said... [Reply]

sangat berguna entri ni.. :)

putra suki said... [Reply]

Thanks sweet. entry ni sumber dari lain, sy nmpak ianya sngat berguna so sy kongsikan d sini.. hee. :)

pRiNCe said... [Reply]

prince dtg bce entry yg bgus..:)
jom berkawan nak ?
jom bce entry terbru sy..:)

[ Pendedahan Eklusif ] Bukti Justin Bieber Dah Hilang " Teruna "
[ Mengerikan ] Daging Cincang Manusia : Tersedut Ke Dalam Kipas Kapal Terbang
[ Pendedahan Eklusif ] Kita Ditipu Oleh Kewujudan Ular Kepala 5

Pojiekyra said... [Reply]

cool :D

putra suki said... [Reply]

hai prince. nanti sy lawat kt sana ya. dan to pojiekyra.. Thanks.. huhu. :)

princess~leeya said... [Reply]

putra.. leeya suke entry nie.. ramai org yg still xnmpak bende2 mcm nie.. info yg sangat berguna kpd semua ;)

putra suki said... [Reply]

Terima Kasih princess leeya.. :D

hazz death said... [Reply]

...hoho.. nice2.. ^_^

amir aizat said... [Reply]

thumbs up!

putra suki said... [Reply]

Thanks hazz n amir. hee. :)

dkna said... [Reply]

terima kasih mengingatkan tentang dosa...bagus entry nie. dkna sendiri tak perfikir pon tentang fb.

beLLa said... [Reply]

nice one. thanx 4 sharing ^^

putra suki said... [Reply]

Sama2 kita beramal.. huhu. :)

Shira Shafrida said... [Reply]

thanks for sharing..

putra suki said... [Reply]

sharing is caring. :D

syiela said... [Reply]

huhuhu.. sgt berguna.. x nak kumpul saham dr fb

putra suki said... [Reply]

bagus la mcm tu, sy pun xnak jugak.. hehe. :D

Klik Aje ! said... [Reply]

Tp disebabkan nak pujian, nak feymes, diorg lansung tak kisah pasal hal ni... ape nak jd tah...haiya...

miss lyzeer said... [Reply]

Miss da lama tutp suma akaun sosial..Fb, tagged, myspace, friendster..
layanblog je ni =p

Saridah said... [Reply]

~salam...bagus info anda...fikir2kan...Wallahuallam bisawab...

Bui Junaidi said... [Reply]

ha,ah kan..
tak terfikir pun..
baik beringat awal..
nak delete lah gmbr2 yg x tutup aurat tu..*_*

.:AiN iKeUchi:. said... [Reply]

salam ..mohon share ya..sangat berguna..sekali..

putra suki said... [Reply]

bila d gunakan dgn cara baik ia akn jadi baik. huhu. :)