12 July 2011

Friendster Kini Berwajah Baru?



Friendster.com, atau lebih senang di panggil FS, sebab facebook kan FB. hehe. dulunya friendster adalah laman sosial no1 dunia, dan di ikuti dengan myspace, tagged dan lain-lain. setelah facebook muncul friendster terus
tenggelam. dush... minggu lepas saya cuba nak buka friendster tiba-tiba keluar macam gambar kat atas tu, macam tak percaya dah banyak perubahan pada friendster. Mungkin friendster cuba untuk bangun semula kot. huhu.

Laman sosial friendster di cipta oleh Jonathan Abrams, iaitu seorang lelaki yang menjumpai idea untuk cipta friendster . Lepas kemunculan Facebook, friendster mula jatuh dan telah di jual kepada syarikat MOL Global dari Malaysia dengan pembelian mencecah 24.6 juta usd. 

Ramai yang berpendapat bahawa harga 24 juta USD ini adalah terlalu murah untuk friendster dijual kerana nilai yang sesuai untuk friendster.com sekitar $98 juta – $ 273 juta.

Sekarang friendster telah mengubah strategi dengan menukarkan laman sosial itu sepenuhnya kepada laman bermain Game. Jom try main Game kat friendster pulak, mana la tau Game kat situ lebih bagus dari Facebook. hehe. :D

8 komen:

Terbelog said... [Reply]

eh lama x main fs

ENTRY TERKINI = on-screen keybord

Putra said... [Reply]

yup. sejak fb muncul ramai org yg demam fb, smpaikn fs dh x peduli lagi. huhu. :)

Fazri said... [Reply]

hahah kalah saing ya FS sama FB n Twitt
kayanya lebih seru tuh Fs yang baru

Putra said... [Reply]

owh gitu ya.. nanti gue juga pengen guna FS blik lah. hek3. :D

dkna said... [Reply]

dah bertahun tak buka FS..pasword pon dah lupa..heheee

Putra said... [Reply]

sebab FB org jd lupa FS. hihihi. sy pun sama, lupa password jugak.. :P

Siti Aziz said... [Reply]

ct takde akaun fs..ha3

Noor H said... [Reply]

wahh..sy dh lma x on friendster..hehe